lördag 8 augusti 2015

Recension av En liten värld

Författare: Åsa Hellberg
Boktyp: Epub
Antal sidor: 260
Goodreads beskrivning
Har man ingen reskamrat får man väl följa efter någon som är på väg till Arlanda, tänker Elsa, 70-årig änka som inte längre vill sitta ensam i Farsta. I smyg förföljer hon slumpvis utvalda personer och hon hinner komma till både Västerås och London innan den riktigt stora resan står för dörren.

Isabella, före detta filmstjärna, blir fortfarande igenkänd för sitt vackra ansikte. Vid 50 står hon i ett vägskäl och funderar på vad hon ska göra av sitt liv. Ska hon sälja sitt framgångsrika företag, ska hon flytta utomlands, ska hon någonsin våga öppna sitt hjärta för en man igen?

Carina, Isabellas färgsprakande väninna, bor i England och blev nyligen lämnad av sin man för en yngre talang. När allt vänds upp och ner drar hon med sig Isabella in i ett nytt projekt: de ska bo och arbeta tillsammans på den engelska landsbygden.

Slumpen, eller om det kanske är ödet, för samman Elsa med Carina och Isabella och de tre kvinnorna får stor inverkan på varandra. Alla försöker de hitta nya vägar i tillvaron, men det är betydligt svårare att förändra sig själv och sitt liv än de trodde.


Mina åsikter
Det här var en bok som jag fick gratis tack vare Västtrafik, alltså laddade jag ner denna epub-bok långt innan jag ens köpte min läsplatta på vilken jag nu läste denna bok. Eftersom att det var min första epub-bok så tyckte jag att det var passande att läsa den först. Det här var verkligen inte min typ av bok... ALLS! Boken handlar om Carina, Isabella och Elsa, personer som jag för livet inte kan hålla i sär och därmed inte alls kommer ihåg vem som är vem och vems ex som är vems. Karaktärerna är tråkiga och enformiga och har hela tiden svårt att fatta beslut. Bokens handling handlar i stora drag om sex, resor och män. Nej usch, något sånt här läser jag inte igen. Boken är händelselös och utdragen och den är inte ens spännande när folk blir kidnappade. De händelser i boken som hade kunnat vara någorlunda intressanta avverkas snabbt som attan utan förklaringar eller någon längre fördjupning, något som gör att man tappar intresset totalt.

Mitt betyg
Boken får 1 av 5 stjärnor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...