fredag 16 oktober 2015

Recension av Mig äger ingen

Författare: Åsa Linderborg
Antal sidor: 294
Boktyp: Pocket
Bilden är lånad från Goodreads.

Goodreads beskrivning
"Pappa sa att vårt fönster var som lucka 24 i en adventskalender. Han drömde om att folk gick förbi huset, tittade upp mot lägenheten och tänkte att där måste det bo ett duktig fruntimmer. - Jävlar vad förvånade dom blev, kärringarna, om dom fick höra att här bor inget fruntimmer, här bor härdmästare Leif Andersson!”

Mina åsikter
Jag började läsa den här boken inför en tenta i skolan och fick därför ett visst antal böcker att välja mellan. Jag valde just mig äger ingen p.g.a att den utspelar sig i Västerås, därifrån jag kommer. Det var väldigt roligt att få läsa om olika platser och ställen som jag känner till och hur det såg ut på 70-talet och så vidare. Linderborg skriver en sådan ärlig bok och hon har verkligen inte utelämnat någonting. Hon skriver i största allmänhet om sin kära far som hade det lite svårt och kämpade med det faktum att han i princip ensam skulle uppfostra Åsa. Det här är en bok som bjuder på såväl skratt, som känslosamma stunder. Det finns egentligen inte så mycket mer att säga förutom att det är en väldigt givande läsning att få läsa om att alla familjer inte ser likadana ut. På gott och på ont. 

Mitt betyg
Boken får betyget 3 av 5 stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...