torsdag 28 april 2016

Åh ännu fler böcker...

Som jag sade för några dagar sedan så har jag alltså inlett ett köpföbud för böcker just nu. Jag hade dock bara några få dagar innan dess hunnit  beställa ÄNNU fler böcker. Här är 5 av dem totalt 8 böckerna jag beställt. De övriga tre har inte kommit än. Det här med konstant rea på adlibris och bokus är farliga grejer har jag märkt ;)

Vittne till mord-Nora Roberts. Har typ kommit in lite i en Nora Roberts fas, kanske lite för att hennes sätt att skriva påminner lite om Lesley Pearse sätt att skriva (en av mina favoritförfattare). Men också för att hon är så bra på att fånga läsaren. Så därför blev det ännu en bok av henne (har säkert 10 nu). Är speciellt intresserad av hennes böcker där det blandas in lite kriminalitet och grejer för då verkar de extra spännande.

Alice i Zombielandet-Gena Showalter. Måste ju tyvärr erkänna att jag ännu inte hunnit läsa Alice i underlandet, men när jag råkade hitta denna bok så kände jag direkt att jag måste läsa den, så vi får väl se vilken version som blir läst först (har inte köpt Alice i underlandet än).

The Tudors. Naiv som jag var så kollade jag faktiskt inte bakgrundsinfon så noga på dessa böcker (korkat jag vet) jag bara läste vad de handlade om. Är väldigt intresserad av Henrik VIII så det var därför jag köpte dessa tre böckerna. Har redan läst några böcker om honom skriva av Philippa Gregory, varav bok två jag fullkomligen älskade. Så därför ville jag läsa mer. Men tillbaka till varför jag var naiv. Jo, för jag tog ju förgivet att serien The Tudors var baserad på dessa böcker. Men icke sa nicke, nu när jag öppnade paketet böckerna kommit i så står det klart och tydligt på böckerna att de är baserade på tv-serien. Jag suckade lite åt min egen dumhet, böcker som är baserade på en serie, brukar enligt mig inte vara lika bra som serier som är baserade på böcker. Det kanske bara är jag som tycker det? Men så har jag hittills upplevt det i alla fall. Har ännu bara hunnit kolla ca 2 avsnitt av The Tudors som även den serien står med i min oändliga "serier/filmer jag vill se lista" men jag får väl se till att ta mig själv i kragen och se till att det blir gjort nu då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...