fredag 22 april 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 16


När läser du oftast? I sängen innan du somnar, under resan till jobbet, på kvällarna istället för att titta på TV…? Hur gör du för att få tid för att läsa? Har du tillräckligt med lästid eller önskar du att du hade kunnat läsa mer? 

Man tycker ju att tiden aldrig riktigt räcker till, jag hade ju gärna läst hela dagarna och hela nätterna om det var gångbart, men nu så är det ju inte det. Det brukar istället vara som så att jag läser i väntan på bussen, på bussen, vid frukosten samt en liten stund innan jag går och lägger mig. Brukar även försöka att läsa i reklampauserna när jag tittar på tv. Som ni förstår så blir det mest bara korta stunder som jag läser, vilket gör att det tar lite tid att läsa ut böckerna. Samt att eftersom att jag dessutom pluggar på universitetet så känner jag ibland att min hjärna är lite trött på att tyda alla bokstäver haha. Vilket leder till att jag ibland hellre tittar lite på tv innan jag skall sova istället för att läsa. Men jag försöker ändå att se till att läsa såpass mycket att jag läser ut 1-2 böcker i veckan, vilket just nu känns rätt så gångbart. 

Skriv gärna hur ni brukar göra :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...