söndag 5 juni 2016

Favorit i repris fast på bioduken

Filmvärlden har en tendens att göra om många av de populära böckerna till filmer. Och i år är det några filmer som jag verkligen ser fram emot att se efter att ha läst böckerna.

Den första boken som blivit film i år och som har sverigepremiär 17 juni 2016 är Me before you som är baserad på boken med samma namn. HÄR finner ni min recension på boken.



Louisa "Lou" Clark bor i en pittoresk stad på den engelska landsbygden. Utan att veta vad hon egentligen vill i livet hoppar hon mellan olika ströjobb och hjälper till att försörja sina föräldrar. Lous vanligtvis så positiva inställning ställs på prov när hon erbjuds ett arbete som personlig assistent åt Will Traynor, en framgångsrik ung aktiemäklare som blivit rullstolsbunden i en olycka. Olyckan kom att förändra Wills liv på ett ögonblick. Han som en gång var en aktiv äventyrare har förvandlats till en cyniker som gett upp allt – ända till Lou bestämmer sig för att visa honom att livet är värt att leva. Tillsammans upplever de en omvälvande tid och upptäcker att deras liv – och hjärtan – förändras på ett sätt de aldrig kunnat föreställa sig. Baserad på den bästsäljande och kritikerrosade romanen ”Livet efter dig” av Jojo Moyes.
I rollerna Emilia Clarke (“Game of Thrones”) och Sam Claflin (“Hungerspelen”) samt Charles Dance, Jenna Coleman, Matthew Lewis, Vanessa Kirby, Stephen Peacocke, Brendan Coyle och Janet McTeer Regi: Thea Sharrock 

Mina tankar
Jag ser verkligen fram emot att se den här filmen jättemycket då jag verkligen ÄLSKADE boken och tyckte att den var superbra. Man kan väl säga att jag har rätt höga förväntningar på denna film som jag bara kan hoppas på att de klarar av att leva upp till. Samtidigt tycker jag att det skalla bli riktigt kul att se Emilia Clarke som spelar Daenerys Stormborn i Game of thrones i en helt annan typ av roll. Samma sak gäller Sam Claflin som spelar Finnick i Hungerspelen, även han har en helt annan typ av roll här. Det skall även bli kul att se Matthew Lewis i något nytt, han spelade Neville Longbottom i Harry Potter-filmerna och eftersom att jag är en sån stor Harry Potter-nörd så skall det bli kul att se honom igen.

Filmens trailer finns här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...