tisdag 21 juni 2016

Handen på hjärtat-taggen

Hittade denna tagg på Nellons bokblogg och den var lite rolig så jag tänkte att jag också skulle göra den.

➤Vilken bok inte bara ogillar du, utan är arg på eller blir orimligt provocerad av?
Ernest Heminway, the old man and the sea. Har aldrig läst något så dåligt i hela mitt liv. Varje gång någon säger att de gillar den boken, så ser jag typ rött haha.

Vilken författare har du dömt ut utan att ha läst?

E.L James helt klart, skulle aldrig få för mig att läsa något av henne.


Vilka böcker säger du att du har läst fastän du inte gjort det?

Jag ljuger aldrig om vad jag läst och inte läst. Ibland kanske man skäms för att det är något man inte har hunnit läsa ännu, men jag skulle aldrig ljuga om det.

Pest eller kolera: En av dessa serier ska bli obligatorisk läsning för alla i hela världen – du har makten att bestämma vilken. Du får inte säga ingen. Motivera ditt val. Alternativen är: Twilight och The Mortal Instruments.

The Mortal Instruments helt klart! Den serien tycker jag faktiskt är mycket bra även om jag inte hunnit läsa alla böckerna ännu. Twilight gillade jag mycket för flera år sedan, men gillar dem inte alls längre.

Hur många olästa recex har du?

Just nu har jag åtta stycken olästa recex, plus ytterligare en bok som jag håller på att läsa för närvarande. Böckerna har samlats på hög under min Thailands resa, men jag försöker nu ta tag i det.

Hur många böcker har du i bokhyllan som du tror att du – HANDEN PÅ HJÄRTAT, GLÖM INTE DET! – aldrig kommer läsa?

Jag har ju de böckerna i bokhyllan för att jag är intresserad av böckerna och därmed vill läsa dem. Men jag har ju som ni kanske vet lånat en del böcker från min kära familj och därmed fanns några Ernest Hemingway böcker, som jag hatar så mycket, tycker att hans böcker är rätt tråkiga. Och jag råkar faktiskt ha A Farewell To Arms av honom som ligger kvar i bokhyllan. Skall väl aldrig säga aldrig, men det lär nog dröja ett jädrigt bra tag innan jag börjar läsa en Ernest Hemingway bok igen.

Vad har du för litterära pet peeves?
När en bokserie ges ut av ett förlag som helt utan anledning helt plötsligt byter storlek på nästkommande bok så att det skiljer någon mm eller två, så SJUKT störande.


Finns det något som gör att du inte ger en blogg en chans?

Om jag märker att bloggaren inte bloggar "tillräckligt ofta" vill inte behöva vänta två veckor på nästa inlägg liksom.

Vilken typ av blogginlägg markerar du som lästa i Bloglovin utan att kolla två gånger på?

Är aldrig inne på bloglovin haha, så inget.


När vill du skriva arga kommentarer till folk?

Får alltid så trevliga kommentarer på min lilla blogg, så jag har aldrig känt för att skriva några arga kommentarer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...