onsdag 8 juni 2016

Tre deckartips

Förr läste jag aldrig deckare men de senaste månaderna har jag börjat läsa allt mer deckare och för tillfället är jag väldigt inne i hela deckargenren. Jag tänkte därför tipsa om tre deckarserier som jag tycker att ni definitivt borde kolla upp.

1. Åsa Larsson och hennes serie om Rebecka Martinsson. Jag har tyvärr inte hunnit läsa alla böckerna i serien ännu men jag har läst Till offer åt Molok och Svart stig och jag har även Tills dess din vrede upphör. Det vill säga bok 3-5 i serien. Böckerna kan läsas som fristående böcker och det jag gillar så mycket med Larssons böcker är det faktum att det alltid är så svårt att lista ut vem det är som är gärningsmannen, plus att det är lite småmysigt att böckerna utspelar sig i Kiruna.

2. M.J Arlidge och hans serie om Helen Grace. Än så länge har jag bara läst Ole Dole (Helen Grace #1) men jag har tvåan Bro Bro Breja som ligger och väntar på mig. Än så länge finns det fem böcker i denna serien, men endast två har hittills kommit ut på svenska så vi får se hur jag bestämmer mig för att göra på den biten (dvs. fortsätta läsa serien på svenska, eller börja läsa resterande böcker på engelska).

3. Sofie Sarenbrant och hennes serie om Emma Sköld, hittills har jag läst Visning pågår (Emma Sköld #3) och Avdelning 73 (Emma Sköld #4) Hennes böcker kommer man in i redan på första sidan och sen vill man inte lägga ifrån sig dem. Helt klart en läsvärd serie, som består av fristående böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...