torsdag 25 augusti 2016

Läser just nu #9

Jag känner att jag fortfarande är inne i en sorts Jojo Moyes-yra (inget fel med det) så jag har varit väldigt taggad på att läsa den här boken ett tag. Som varit en hyllvärmare sen årets stora bokrea. Men igår kväll kunde jag alltså inte hålla mig längre så jag började alltså läsa på Etthundra mil. Har inte kommit superlångt ännu, men känner ändå att den sköna Moyes-känslan genomsyrar varje sida. Så det blir till att njuta av denna bok ikväll.

Goodreads beskrivning
Etthundra mil möter vi Jess. Hennes man har stuckit och hon tvingas ha dubbla jobb för att kunna ta hand om sina två barn. Styvsonen Nicky kommer ständigt hem från skolan med nya blåmärken. Dottern är ett mattegeni och erbjuds plats på en trevlig privatskola, men pengarna räcker in till, om hon inte kan vinna första pris i Skottlands matematikolympiad. Men Jess har varken bil eller pengar till tågbiljetter.
IT-miljonären Ed, med ett eget kaotiskt förflutet, blir av en tillfällighet deras riddare i skinande rustning. När han erbjuder sig att köra den lilla familjen, inklusive den illaluktande hunden Norman, tvärsigenom England till Skottland är det hans första osjälviska gärning på åratal - kanske någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...