onsdag 17 augusti 2016

Mystery Minis #1

Igår så stack jag iväg till stan för att träffa mina kära gamla gymnasievänner som jag inte träffar speciellt ofta. Men innan jag mötte upp dem så ville jag så gärna smita in en stund på Sciencefictionbokhandeln, en av mina favoritaffärer (förutom akademibokhandeln naturligtvis). Jag hade visserligen inte så lång tid på mig där innan jag var tvungen att börja bege mig till det ställe där jag skulle möta upp mina kära vänner. Så man kan väl kalla det lite av ett spontanköp, men jag har ett tag nu funderat på om det är värt/roligt att samla på sig så kallade mystery minis, som finns om olika filmer/serier. Det som fanns där jag var, var bland annat Game of thrones-gubbar. Det hela går ut på att man köper en liten låda med en gubbe i från vald film/serie men man har ingen aning om vilken figur man får förrän man betalt och öppnat lådan. Sen så finns det gubbar som är olika vanliga osv och därmed lättare eller svårare att få. Jag köpte två olika gubbar från två olika edition av mystery minis. Detta för att just den här gången i alla fall vara säker på att jag inte fick dubbletter av något haha. Det blev alltså en Arya Stark som är 2/24 i vanlighet och en Lord Varys som var 1/12. Tycker typ att gubbarna är lite ful-söta och de är som ni ser väldigt små, men tycker att det är kul att inte riktigt veta vad man kommer att få. Kommer väl förmodligen tänka annorlunda när jag väl börjar få dubbletter haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...