tisdag 6 september 2016

Top Ten tuesday- vecka 36

Denna veckan lyder Broke and bookishs tema som följande: This week's topic: In honor of Fall Tv, do a tv-themed topic! 
Jag tänker att jag gör en lista som blandar barndomens favoriter med dagens favoriter, vilka faktiskt i vissa fall är samma som nu.

1. Buffy the vampire slayer- hello! hur många kickass tjejkaraktärer fick vi beskåda på tv-skärmen i slutet av 90-talet till början av 2000-talet? Älskade verkligen karaktären Buffy för hon var sarkastisk, hade alltid superbra comebacks och hon ägde alla, även killar och monster osv. Har älskat denna serie sen jag var 12 år gammal och jag tittar fortfarande på den ibland.

2. Charmed- Har även älskat denna serie sen jag var 12 år gammal. Tyckte att systrarna var supercoola och roliga och liksom fallet med Buffy så var de kickass hela högen och därför mycket roliga att följa.

3. Friends- Hur kan man inte gilla Vänner? Gillar man att skratta så gillar man Vänner helt enkelt. Detta är helt klart en klassiker som aldrig blir gammal.

4. Gilmore girls- En serie som jag endast kollade på några enstaka gånger under barndomen, men som jag har återupptäckt nu på "senare dar" och därmed har tittat en väldans massa på det senaste året eller så.

5. One tree hill- Vet att min kompis försökte få mig att börja titta på denna serie när vi var sisådär 13-14 kanske, men jag fastnade aldrig för den då. Men jag gjorde å andra sidan det istället för några år sedan när jag var kanske 17 år.

6. Game of thrones- Är typ omöjligt att inte titta på och gilla denna serie känner jag. Ser fram emot att börja kolla på säsong 6 snart.

7. Switched at birth- Är en serie jag har tittat på lite sporadiskt sådär i några år. Har svårt att kolla på serier när det bara släpps ett avsnitt i taget och sen är det uppehåll. Har därför en tendens att börja kolla på dem när serien väl har slutat för gott. Men superbra och intressant serie som även lär mig teckenspråk, något som jag tycker är väldigt roligt att lära mig.

8. Bones- Är en serie som jag har sett fram till och med säsong 3 och sen efter det några avsnitt här och där. Har svårt att sträckkolla deckarserier i någon längre utsträckning så kollar mest på denna serie när den visas på tv. Men den är väldigt bra och intressant.

9. Criminal minds- En deckarserie som jag försöker hänga med i när den visas på tv. Har definitivt inte sett alla avsnitt i rätt ordning, men jag har ändå sett en hel del av dem.

10. Rizzoli & Isles- Ännu en deckarserie som jag tycker är väldigt rolig då karaktärerna alltid skojar och driver med varandra medans de löser sina fall. Är en serie som jag håller på att kolla på nu för första gången.

2 kommentarer:

  1. Bones och Vänner hör till några av mina favoritserier! :) Har typ tappat räkningen på hur många gånger jag har sett vänner

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också gillar dem! Haha samma här! Men som tur är kan man aldrig se Vänner för många gånger ;)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...