onsdag 12 oktober 2016

Höstläsningstagg

Jag hittade denna höstläsningstagg hos Johannas deckarhörna.

1. Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten?
Det är väl som vanligt mina hyllvärmare som jag tänker på haha. Men kanske Mara Dyer-triologin då den serien är en thriller och lite obehaglig. Samt Miss Peregrine's peculiar children-serien som jag hört skall ha lite obehagliga bilder i sig. De känns passande nu när vi börjar närma oss halloween och mörkret.

2. September är förknippad med skolstart. Vilken bok tyckte du bäst om att läsa i skolan? Och vad var / är dina favoritämnen?
Minns inte någon speciell bok som jag tyckte om. När jag i högstadiet tyckte jag nog bäst om tyskan (hade en superbra lärare). Engelska har jag alltid tyckt mycket om men de lärare jag haft i engelska (på såväl högstadiet som på gymnasiet) har varit riktigt dåliga och rent ut sagt sjukt otrevliga och diskriminerande. Men ämnet i sig har jag alltid tyckt om.

3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka?
Jag är lite mesig när det kommer till läskiga böcker och jag har därför inte läst speciellt många, men lite Stephen King funkar alltid. Jag är dessutom extremt mesig när det kommer till läskiga filmer. Skräckfilmer eller liknande måste jag bli tvingad till att titta på då jag helst inte gör det (mina kompisar älskar att titta på skräckfilm), så det blir en och annan skräckis, men jag har ingen favorit. Men måste jag välja så är det nog lite äldre skräckfilmer så som The Shining eller The nightmare on elmstreet, då jag inte tycker att de är lika läskiga p.g.a sämre teknologi på den tiden.

4. Vilken bok passar för mysläsning under mörka höstkvällar?
Är väl egentligen lite konstigt att vara sugen på sommarböcker på hösten, men när jag hör ordet mysig då tänker jag på Sarah Dessen, Morgan Matson, Jojo Moyes, Stephanie Perkins eller Jenny Han. Alla av dessas böcker utspelar sig mest på sommrarna men de skriver så otroligt fint och mysigt, så är jag på myshumör så skulle jag definitivt läsa något av dessa författare.

5. När du har krupit upp i soffan med en mysig bok, vad vill du dricka för varm dryck?
Dricker egentligen inga varma drycker, men på hösten blir man ju lite krasslig ibland då kan det vara gott med lite soppa-i-kopp. 

6. Har du några höstplaner du ser fram emot?
Ser mest bara fram emot att få fylla på min nya bokhylla med en massa böcker jag ser fram emot att köpa.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa dina svar! Engelska var också ett av mina favoritämnen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tyckte det :) haha det är alltid trevligt att kunna flera språk ;)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...