tisdag 22 november 2016

E-bokhandel?!

Vi bokälskare brukar betraktas som lätta att köpa julklappar till.... men ändå svåra? Vad för bokrelaterat skall man köpa när hen redan har typ "alla böcker" (inte ens möjligt, men standard svaret). Detta brukar oftast sluta med att nämnda bokälskare får presentkort på Akademibokhandeln, snabbt och enkelt av presentköparen och mottages glatt av bokälskaren. Tidigare i november har akademibokhandeln äntligen öppnat upp sin e-bokhandel, vilket innebär att man nu kan använda upp alla de där presentkorten på desto större bokutbud! Jippie säger jag! Det lite tråkiga är dock att det på e-bokhandeln är samma priser som i de fysiska affärerna. Vilket kan ses som lite konstigt av många anledningar, däribland det faktum att akademibokhandeln sedan 2014 äger dotterbolaget Bokus.com. Där online-priserna är desto billigare än på akademibokhandelns nya e-handel. Men jag antar att man inte kan få allt här i världen. Vet inte hur det är för er, men jag brukar alltid få mina presentkort på akademibokhandeln istället för någon av nätbokhandlarna (lättare så?), vilket innebär att det i alla fall kommer bli lättare att spendera alla de där presentkorten på böcker man redan från början hade tänkt köpa. Det vill säga färre spontantköp av böcker man stöter på i den fysiska butiken, vilket alltid är positivt enligt mig.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att de öppnat e-bokhandel dock knepigt när de har sammapriser som i fysiskbutik! :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis! Det tycker jag allt är lite besynnerligt! Deras motivering till det var också rätt konstig haha xD men det är i alla fall ett bra alternativ om man nu får presentkort på akademibokhandeln! Men annars så skulle jag hellre köpa böcker från bokus/adlibris om man tänker rent prismässigt :P

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...