söndag 20 november 2016

Min #1 bookish pet peeve

Jag tror nog att vi alla har någon sorts bookish pet peeve, alltså något ni verkligen stör er på när det kommer till bokrelaterade saker. Min allra värsta är när man har beställt flera böcker från samma författare, samma serie, samma förlag, samma format och ändå så är böckerna inte lika höga och breda. Varför gör man så? Det ser inte snyggt ut på hyllan för det första sen så är det bara allmänt irriterande.Böckerna på bilden är till exempel båda två häftade exemplar... men det är extremt stor storleksskillnad på dem. Har påbörjat six of crows och i någon nära framtid skall jag alltså läsa Crooked kingdom, vilket betyder att det snart kommer att se ut såhär i min bokhylla... suck. Jag känner att det är sak när man själv valt att köpa böckerna i olika format, men när man verkligen försöka matcha dem och det inte blir rätt, då blir det irriterande. Har ni någon bookish pet peeve som verkligen stör er? Och vad är det i sådana fall?

2 kommentarer:

  1. Håller med om att det är irriterande! Sen hatar jag när de byter typ av omslag i en serie så att de inte matchar... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det håller jag med dig om! Har själv inte varit med om just det dock! Är nog för att jag har en tendens att vara extremt efter med att börja läsa alla populära serier så då har alla böckerna redan hunnit få samma omslag typ haha xD

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...