tisdag 1 november 2016

Recension av Skugga över månen

Författare: Annah Nozlin
Antal sidor: 285
Serie: Miras saga, bok 1 av 2
Förlag: Vulkan, Ett stort tack till Annah Nozlin för detta recensionsexemplar!!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Hennes ögon skvallrar om en hemlighet som ingen vill veta. 
Den föräldralösa flickan Mira blir återigen hemlös när hennes hus brinner ner och hon tvingas klara sig själv. Trots att det är förbjudet dras hon till den yngsta prinsen av blodet Arkin Zain. Prinsen som göms undan av sin egen familj.
Ett sekel har passerat sedan kriget mot kung Jalpesh och trädälvorna har lämnat de Nordliga kungadömena. Efter många år har två trädälvor nu återvänt.
Kanske är det ödet, som stjär-norna styr, som gör att Mira följer med när prinsen rymmer från slottet i Kebca. Storkonungen ut-fäster en väl tilltagen belöning till den som återlämnar hans son och det lilla sällskapet jagas genom skogarna.
En skugga fördunklar månen och inte ens skogens vinterväktare vet vad det är, bara att skuggan är något som är djupt fel.
Skugga över månen är första delen i serien Miras saga, som är en fristående fortsättning på Ekens dotter. 


Mina åsikter
Jag tror faktiskt att det här är min favorit av Nozlins böcker så här långt. Den här boken hade härliga karaktärer som man snabbt fattade tycke för samt att världen var mycket bra beskriven i denna bok, det var mycket lätt att bilda sig en uppfattning av världen och därmed även skapa bilder av den i sitt sinne. Något som enligt mig är extremt viktigt i en bok. Även om stora delar av den här boken handlade om att ta sig från punkt A till punkt B så blev den aldrig tråkig. Det hände hela tiden något och jag gillade det faktum att Nozlin vågade och valde att ta med kvinnliga problem så som mens och mensvärk, man kände då en hel del medkänsla inför huvudkaraktären Mira. Den här boken var som sagt spännande och fängslande och den slutade naturligtvis med en storartad scen och en cliffhanger, vilket naturligtvis gör mig extremt nyfiken på vad som kommer att hända i bok två i serien. Det vill jag minsann inte vänta allt för länge med att ta reda på. Sedan så kan jag ju inte låta bli att nämna den extremt snygga framsidan för den här boken.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...