tisdag 13 december 2016

oops I did it again! #harrypotternörd

Nu kunde jag faktiskt inte vänta längre, jag kunde inte med att inte ha köpt och läst manuset till Fantastic beasts and where to find them. Jag läste för flera, flera år sedan faktaboken med samma namn, som då Newt Scamander skall ha skrivit. Och nu kände jag bara att jag inte kunde med att kalla mig själv för Harry Potter-nörd och inte ha läst detta manus! (yes I know, weird) men jag var bara tvungen att köpa den! Nackdelen med att skolan ligger mitt emot en akademibokhandeln. Den dagliga fighten alltså. Men nu har jag köpt den, lär väl börja läsa den idag om jag känner mig själv rätt. Det skall bli kul att en, en gång få följa med in i den magiska världen av Harry Potter. 70 år innan de andra böckerna vill säga. Men jag lovar att jag inte skall köpa några fler böcker i december (förutom boken som kom med månadens owlcrate)

Bokus beskrivning
När magizoologen Newt Scamander anländer till New York har han bara tänkt stanna en kort tid. Men när hans magiska koffert försvinner och några av Scamanders fantastiska vidunder rymmer innebär det problem för alla.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag ska också köpa denna snart, men får vänta till efter jul. Btw, är owlcrate värt pengarna? Delivery kostar ju en del också. Vad tycker du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul! Har påbörjat den lite smått och är precis som vanligt med något J.K Rowling skrivit helt fast! :) Jag tycker att böckerna som jag hittills fått från Owlcrate har varit extremt passande för mig och det har varit böcker jag själv tänkt köpa, så intressanta böcker har de i alla fall. Sen när det kommer till de bookish goodies som finns i lådan så verkar de gilla att slänga i te (var med i novemberlådan och skall tydligen vara med i januari också) och jag dricker verkligen inte te! Så det är nog en fördel om man gillar te haha ;) Men i övrigt tycker jag faktiskt att man får riktigt roliga grejer med i lådorna :) Är kanske inte överförtjust i stickers och pins, då jag inte riktigt vet vad jag skall göra med sådana saker, men det är ju en smaksak. Man får alltid väldigt mycket saker med i lådan så det är alltid roligt! Eftersom att jag är fattig student så har jag valt att köpa boxarna som "gifts" till mig själv, alltså har jag inte skrivit upp mig på någon prenumeration, då jag själv kände att jag ville prova deras tjänst och se om jag gillade dem. Detta gör ju det även som så att man kan välja vilka boxar man vill köpa eller inte (dvs boxar vars tema intresserar dig). Signar man upp för prenumerationer så betalar man en väldigt stor klumpsumma även om priset per box blir lägre! Men jag tycker definitivt att du skall testa att köpa hem en! :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...