fredag 10 mars 2017

Camille Rose Garcia!!!!

Jag, precis som massvis med andra människor har fallit för det här med att ha flera utgåvor av Alice i Underlandet! Och den utgåvan jag framför allt varit sugen på att köpa ett tag nu var alltså den från Collins Design, illustrerad av Camille Rose Garcia. Anledningen till detta köp var naturligtvis de oerhört vackra illustrationerna, som jag bara inte kunde låta bli att älska. Dessa bilder var helt klart en fröjd för ögat, något som fick mig att fullständigt bara flyga igenom boken. Jag har blivit ombedd att visa några bilder ur boken, vilket jag alltså tänker göra nu:













Jag har även fått frågan om vilken av alla utgåvor man skall börja med att läsa om man aldrig läst Alice i underlandet förut och jag är inte direkt någon expert, trots att jag äger några utgåvor nu, men jag skulle definitivt föreslå en utgåva med originalillustrationerna från John Tenniel, den första utgåvan jag läste var: Barnes & Noble-utgåvan som innehåller just hans illustrationer fast skillnaden är att de har blivit färglagda. Jag skulle dessutom föreslå att du köper en utgåva som innehåller såväl Alice's adventures in Wonderland och through the looking-glass, för du kommer att vilja fortsätta med den boken med en gång efter dess att du läst klart Alice's adventures in Wonderland.




2 kommentarer:

  1. Svar
    1. jaaaa! jag håller med dig! Är nästan så att jag är sugen på att läsa om boken alle redan tack vare de fina bilderna haha xD

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...