tisdag 6 juni 2017

Recension av Cujo

Författare: Stephen King
Antal sidor: 342
Finns hos: Adlibris / Bokus (de finns på engelska)

Goodreads beskrivning
Cujo, en sanktbernhardshund på nästan hundra kilo, är den bästa vän Brett Camber, tio år gammal, någonsin har haft. En dag jagar Cujo ner en kanin i en håla i marken. I denna håla bor det rabiessmittade fladdermöss...

Mina åsikter
Jag har aldrig tidigare läst en bok som liknar den här, något som kändes väldigt uppfriskande, då det var ett intressant koncept. Jag gillade det faktum att man får ta dela av hunden Cujos perspektiv, då jag tycker att det tillför mycket till berättelsen, eftersom att det faktiskt är han som är sjuk. Det var intressant att få ta del av sjukdomsförloppet ur Cujos ögon och inse hur svårt han faktiskt hade det. Dock måste jag säga att den här boken inte var så läskig som jag hade förväntat mig. Det tog dessutom rätt lång tid innan Cujo blev sjuk och därtill gick det åt ännu mer tid innan Cujo faktiskt började döda folk, med andra ord var det en del sega partier innan saker började hända. Det kändes som om att det därav blev en del sidospår p.g.a detta. Men det fanns naturligtvis en hel del spännande situationer där man som läsare inte alls visste vad som komma skulle och det hela resulterade i en bok vars avslut var riktigt spännande om än kanske något utdraget.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...