söndag 11 juni 2017

Recension av White sand Volume 1

Författare: Brandon Sanderson
Illustratör: Julius M. Gopez
Antal sidor: 160
Serie: White Sand, bok 1 av 2
Finns hos: BokusAdlibris 

Goodreads beskrivning
På Taldainens planet utnyttjar de legendariska sandmästarna arcane krafter för att manipulera sand på spektakulära sätt. Men när de slaktas i en syndig konspiration, anser de svagaste av deras nummer, Kenton, att han är den enda överlevande. Med fiender som stänger in på alla sidor, förmedlar Kenton ett osannolikt partnerskap med Khriss - en mystisk Darksider som gömmer sig hemligheter. White Sand ger livet till en avgörande, orubblig del av Brandon Sanderson s sprawling Cosmere universum.

Mina åsikter
Eftersom att det här var en graphic novel med väldigt lite text och dialoger, blev det här en mycket snabb läsning. Jag gillade volymens handling och dess karaktärer, då det var lätt att sätta sig in i det som hände, samtidigt som man fick lära känna karaktärerna och de liv som de levde. Det jag tyckte var mindre bra var det faktum att jag hade jättesvårt att se skillnad på the sand masters, då deras ansikten såg i princip likadana ut, det enda som skilde dem åt stundtals var deras hår/hårfärger, vilka man inte alltid kunde se i varje bild. 

Mitt betyg
Volymen får 3 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...