tisdag 25 juli 2017

Recension av Fairest

Författare: Marissa Meyer
Antal sidor: 222
Serie: The Lunar Chronicles, bok 3,5 av 4
Finns hos: Bokus / Adlibris


En översättning av goodreads beskrivning
Spegel spegel på väggen där, Vem är den vackraste av dem alla? Fans av Lunar Chronicles vet att Queen Levana som en härskarinna som använder sin "glamour" för att få makt. Men långt innan hon korsade vägar med Cinder, Scarlet och Cress levde Levana en helt annan historia - en historia som aldrig har blivit berättad. . . tills nu. 

Mina åsikter
Det här var en riktigt intressant läsning, där man inte bara får lära känna Levana bättre utan man får även lära sig mer om Luna och uppkomsten till den farliga sjukdom som så småningom började spridas på jorden. Som läsare får man möjligheten att sätta sig in Levanas sätt att tänka, hur kommer det sig att hon är som hon är och vilka omständigheter hon växte upp under. Jag förstår delvis varför hon beter sig som hon gör, samtidigt som jag inte riktigt känner att det väger upp det faktum att hon är en hemsk person. Det var dessutom riktigt intressant att få reda på hur alla huvudkaraktärerna, det vill säga Cinder, Scarlet, Cress och Winter kom i kontakt med Levana, vilket jag känner ger mig som läsare en större förståelse för samtliga karaktärer. I det stora hela var det här en väldigt intressant och snabbläst bok, men riktigt bra person- och miljöbeskrivningar, samt att boken berörde väldigt spännande och avgörande händelser, som är en bra övergång till bok fyra, som jag knappt kan bärga mig från att läsa! Slutligen vill jag tillägga att jag må känna viss sympati för Levana, men det hindrar mig inte från att hata henne lika mycket som jag gjorde innan jag läste den här boken.

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...