söndag 9 juli 2017

Recension av New World: Rising

Författare: Jennifer Wilson
Antal sidor: 318
Serie: New World, bok 1 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus


En översättning av goodreads beskrivning
Efter att ha sett sina föräldrar bli mördade vid elva års ålder, har Phoenixs enda syfte varit att upprätthålla sin mammas döende ord - att vara stark och överleva. Men att överleva utanför murarna - utanför helgedomen - är mer som en utdragen dödsdom. En grym och hänsynslös stad, Tartarus drivs av stammarna vars motto är enkelt, "Gå med eller dö." Phoenix vägrar att gå med och har bestämt sig för att leva, Phoenix kämpar för att överleva i denna vilda värld. Men vem kan hon lita på, när ingen går att lita på? Inte ens hon själv ... 

Mina åsikter
Till att börja med har den här boken ett otroligt fint omslag som definitivt drog mig in och fick mig att vilja läsa den. Boken hade därtill ett mycket spännande och intressant koncept, med en världuppbyggnad som kändes nytänkande och fräsch. Det som saknades, vilket jag tyckte var synd, var det faktum att jag aldrig riktigt kände att jag fastnade för karaktärerna och därmed brydde mig om speciellt mycket vad som skulle hända dem. Något jag delvis tror kan ha att göra med sättet de uttryckte sig på, hur snabbt karaktärerna byggde upp relationer till varandra, men även att jag kände att man inte fick lära känna karaktärerna lika bra som jag hade velat. Men i det stora hela så var det här en mycket snabbläst och intressant bok som slutade med en cliffhanger, som får läsaren att vilja läsa bok två i serien. 

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...