onsdag 25 oktober 2017

Recension av Saga vol. 5

Författare: Brian K. Vaughan
Illustratör: Fiona Staples
Antal sidor: 152
Serie: Saga, volym 5 av 8 (åttonde skall komma ut jan 2018)
Finns hos: Adlibris / Bokus

En översättning av goodreads beskrivning
Flera storyliner kolliderar i detta kosmos - vilket sträcker sig över denna volym. Medan Gwendolyn och Lying Cat riskerar allt för att finna botemedel till Will, gör Marko en olustig allians med Prince Robot IV för att tillsammans hitta sina saknade barn som är fångade i en underlig värld med skrämmande nya fiender.

Mina åsikter
Det hände minst sagt en väldans massa saker i denna volym och det var därtill en väldans massa blod, avkapade kroppsdelar och uppskurna likaså. Det händer saker hela tiden i den här volymen, men det är inte direkt någon nyhet i den här serien. Staples är en mästare på att förmedla det som texten inte alltid säger, vilket ger ett fulländat resultat. Den här volymen tar minst sagt några oväntade vändningar och det var riktigt roligt att se vad storyn var på väg. Det här är den perfekta graphic novel-serien för de som liksom jag inte har läst speciellt mycket graphic novels sedan innan och vill ha ett bra ställe att starta på.

Mitt betyg
Den här volymen får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...