tisdag 17 oktober 2017

Recension av Wires and nerve, volym 1

Författare: Marissa Meyer
Illustratör: Douglas Holgate
Antal sidor: 238
Serie: Wires and nerve, volym 1 av 2 (volym två beräknas komma ut januari 2018)
Finns hos: Bokus / Adlibris 

En översättning av goodreads beskrivning
När ett gäng varg-hybrid-soldater hotar den sköra fredsalliansen mellan jorden och Luna, tar Iko på sig att  själv jaga efter soldaternas ledare. Hon jobbar snart med en stilig kunglig vakt som tvingar henne att ifrågasätta allt hon vet om kärlek, lojalitet och hennes egen mänsklighet. 

Mina åsikter
Det är jätteroligt att äntligen få se Iko iklädd huvudrollen då hon alltid varit den där sarkastiska och härliga karaktären som kunnat så mycket om så många saker. Hon var helt klart den som fick mig att skratta flertalet gånger under The Lunar Chronicles-serien. Även i denna serie är Iko riktigt härlig och underhållande men numera är hon dessutom riktigt kickass och hon har fått i uppdrag att rädda jorden. Vi får även se de övriga karaktärerna från The Lunar Chronicles-serien och vi får då reda på vad de har sysslat med sedan den serien avslutades. I det stora hela var det här en mycket intressant och underhållande läsning och det var kul att få se Holgates tolkning av hur karaktärerna ser ut. Ser fram emot att läsa volym två, när den ges ut.

 
Mitt betyg
Denna volym får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...