måndag 30 oktober 2017

Veckans läsning- vecka 44


Böcker jag tänker läsa under veckan.
Nu när vi befinner oss på upploppet av oktober månad, så satsar jag för fullt på att slå mitt läsrekord, vilket för övrigt fortfarande är helt möjligt att jag kommer klara. Därför satsar jag på att läsa klart Shadow and bone av Leigh Bardugo (älskar hennes böcker för övrigt) och jag har i skrivande stund ca. 90 sidor kvar i den boken och satsar på att läsa klart den idag. Det råkar också vara den bok som jag för närvarande kompisläser med Jamie som bloggar på Bokugglor. Jag läser fortfarande vit lögn av Christer Wallgren, en bok jag började läsa under helgen. Jag har därtill även börjat lyssna på Harry Potter and the chamber of secrets och det är alltså första gången jag lyssnar på boken som en ljudbok. För närvarande har jag lyssnat ca. 2 timmar och 20 minuter på den, vilket innebär att jag har lite drygt 7 timmar kvar att lyssna på den. Det är alltså de tre böckerna jag hoppas bli klar med innan oktober månad är över, vilket därtill skulle sluta med att jag även slår mitt rekord, så jag hoppas verkligen att jag skall hinna med dem! Funderar även på huruvida jag skall försöka mig på att läsa klart Eld och is av Erin Hunter då jag läst 113 sidor i den och då jag vet att jag läser dem böckerna väldigt fort, men vi får se hur det blir.

Kommer eventuellt läsa dessa under veckan.
När det sedan kommer till resten av veckan, det vill säga november-delen av den kommer jag att satsa på att läsa Illuminae av Jay Kristoff och Amie Kaufman, som jag läst 66 sidor i. Jag tänker därtill även börja läsa ödemarkens barn av A.R Yngve, vilket är ett recensionsexemplar. Sen så får vi se huruvida jag och Jamie kan komma överens om vilken av alla böcker som vi tänkt kompisläsa, som skall komma härnäst. Det blir antingen Never fade av Alexandra Bracken eller These Broken stars av Amie Kaufman och Meagan Spooner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...