måndag 20 november 2017

Idag skulle min bästa vän ha fyllt 14 år!

Om ni följt min blogg eller instagram de senaste månaderna så vet ni kanske att Ticki "mickan", vilket var min katt blev väldigt sjuk i augusti för att vi sedan skulle tvingas avliva henne. Och idag är den dag då hon skulle fyllt 14 år.

Min allra käraste vän, min bebis, min vapendragare... jag hade stora planer för oss idag, jag skulle skämma bort dig till tusen, men kyckling till mat, grädde till efterrätt. Jag skulle ge dig nya leksaker och jag skulle gett dig så himla mycket kärlek. Jag kommer för alltid minnas när jag åtta år gammal, tillsammans med pappa och tvillingsyrran valde ut dig och bestämde att det var dig vi skulle ha. Du var så himla liten och försiktig när vi hämtade upp dig. Och du blev snabbt min favorit. Jag älskade dig från första stund jag la ögonen på dig, men den ofantliga kärlek som sedan växte fram över de 13,5 åren vi fick tillsammans är obeskrivlig! Jag har aldrig älskat någon så mycket som jag älskar dig Mickan! När du låg i din kattbädd i soffan och sov och jag gick förbi och skulle pussa på dig och du lät mig pussa dig typ 1000 gånger innan du öppnade ögonen och tittade på mig som för att säga: "nu får du väl ge dig, du har ju bråttom!". Du var en väldigt lugn och stillsam katt och jamade aldrig speciellt mycket, men du hade några olika jamningar och jag visste precis vad varenda en av dem betydde, jag behövde inte ens se dig eller ditt kroppsspråk, utan jag kunde höra på dina jamanden vad det var du ville. Jag kunde matjamningen, "jag har fångat en mus-jamningen", "jag har fångat dina strumpor-jamningen" och så vidare. Man säger alltid att en bild säger mer än 1000 ord, men i detta fall var det dina ögon som sade mer än 1000 ord, jag kunde läsa ut allt du tyckte och tänkte i dina ögon,
du var som en öppen bok för mig. Du brukade alltid sova på min säng medan jag läste, eller pluggade och du kunde ge mig menande blickar när du tyckte att jag spred ut mig för mycket i sängen så att du inte fick plats. Då fick jag minsann flytta på alla mina saker. Jag älskar dig så obeskrivligt mycket Mickan och jag tänker på dig minst 1000 gånger om dagen. Ingenting är detsamma utan dig och varje dag utan dig är en kamp. Men jag gör det för din skull. Jag kommer för alltid att minnas dig och INGEN kan någonsin ta din plats i mitt hjärta. För vi vet alla att åtminstone 80% av det var tillägnat dig. Jag hoppas att du har det bra däruppe i himlen älskling och jag vet att vi kommer att ses en vacker dag igen! <3 <3 <3 

Grattis på födelsedagen min lilla bebis!




4 kommentarer:

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...