torsdag 2 november 2017

Recension av Midnatt

Författare: Erin Hunter
Antal sidor: 341
Serie: Warriors: Den nya profetian, bok 1
Förlag: Bokfabriken, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos:  Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Mörker, luft, vatten och himmel kommer att stråla samman. Ingenting kommer att bli som förr.

I många månar har det varit lugnt i skogen. Men så, i en dröm nås Åskklanskrigaren Törnklo av en profetia från Stjärnklanen. Ett hot närmar sig och Törnklo är utvald att rädda sin klan. Runt om i skogen slår samma natt tre andra katter upp ögonen. De fyra utvalda har vaknat.

En ny generation krigarkatter vågar sig ut på en resa som inte ens klanernas ledare känner till. En resa som kräver största tänkbara mod.


Mina åsikter
Det här är första boken i en ny serie och vi får därmed följa nya huvudkaraktärer, som allihopa är väldigt olika och jag tycker om dem allihop fast på olika sätt! Ett roligt tillägg är att man dessutom får återse flertalet karaktärer från serien den första profetian. Vilket var riktigt roligt då man får läsa om dessa karaktärer ur ett annat perspektiv, något som till viss del förändrade och utvecklade ens syn på dessa karaktärer. I den här boken får vi följa fyra katter i deras försök att lösa en ny profetia, som är riktigt mystisk och minst sagt spännande och det händer verkligen saker hela tiden i den här boken. När jag väl börjat läsa denna bok så var det omöjligt att lägga ifrån sig den, precis som med de tidigare Erin Hunter-böckerna som jag har läst. Precis som i de tidigare böckerna var miljö-och personbeskrivningarna riktigt bra och jag kunde verkligen se precis allting framför mig medan jag läste. Kan knappt bärga mig i väntan på nästa bok i serien!

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...