lördag 18 november 2017

Recension av Mumintrollet (Mumintrollet #9)

Författare: Lars Jansson
Serie: Mumintrollet, volym 9
Finns hos: Adlibris

Adlibris beskrivning
Innehåller episoderna Knappar och äktenskap, samt Dam i dilemma.  

Mina åsikter
Det här var en volym som bestod av två riktigt gulliga serier. Jag gillar de enkla illustrationerna som alla serietidnings-rutorna var uppbyggda utav. De två episoderna var stundtals riktigt roliga och fick mig att skratta till, dock så blev de i slutet lite långa i min smak, då de började kännas upprepande, men i det stora hela tyckte jag ändå om dem. I Knappar och äktenskap får man lära sig hur mycket som förändras när två parter bestämmer sig för att gifta sig och att det kan vara något svårt att anpassa sig. Därtill kan det också uppstå en väldans massa problem när man dessutom bär runt på sin knappsamling varthän personen går. Efter det få man ta del av Dam i dilemma, där vi får läsa om en filminspelning som inte riktigt går som det är tänkt då de båda huvudrollsinnehavarna plötsligt försvinner utan minst spår. Rekommenderas för de som återigen vill bege sig in i Muminvärlden, men som samtidigt har lite ont om lästid.

Mitt betyg
Denna volym får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...