torsdag 28 december 2017

Recension av A Christmas carol

Författare: Charles Dickens
Antal sidor: 160
Finns hos: Bokus / Adlibris

Bokus beskrivning
En julsaga är Charles Dickens mest berömda bok och antagligen också världens mest lästa historia om julen. Här får vi följa Ebenezer Scrooge, en snål och elak affärsman som går igenom en total förvandling och blir en god människa efter att ha hemsökts av spöken på julnatten. 

Mina åsikter
Det här var en härlig liten julsaga som var väldigt snabbläst! Det är helt otroligt vilken fin och väl utförlig karaktärsutveckling som Dickens lyckas få till på så få sidor. Sättet han skriver på är därtill riktigt fint och ger läsningen ett härligt flyt. Det här är en berättelse som jag har hört och sett pjäser av i skolproduktioner, men det är verkligen inte samma sak som att läsa boken själv. Ser helt klart fram emot att läsa fler böcker av Dickens.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...