tisdag 2 januari 2018

Recension av These broken stars

Författare: Amie Kaufman & Meagan Spooner
Antal sidor: 384
Serie: The Starbound trilogy, bok 1 av 3 
Finns hos: Bokus / Adlibris

En översättning av goodreads beskrivning

Det lyxiga rymdskeppet Icarus störtar plötsligt från rymden ner på närmaste planet. Lilac LaRoux och Tarver Merendsen överlever - ensamma. Lilac är dottern till den rikaste mannen i universum. Tarver kommer från ingenting, en synisk krigshjälte. Tillsammans reser de över den kusliga, övergivna terrängen och letar efter hjälp. Allt förändras när de avslöjar sanningen.

Mina åsikter
Den här boken är uppbyggd utav utomordentliga miljö-och personbeskrivningar, vilket gör det lätt för läsaren att skapa sig sina egna bilder av det som pågår. Jag gillar därtill karaktärerna Lilac och Tarver, som är väldigt olika varandra både när det kommer till deras personligheter, deras uppväxter, men även de kunskaper och erfarenheter de har med sig innan allting går åt skogen. Jag gillar bokens koncept och jag har verkligen börjat gilla sci-fi- böcker allt mer. Det jag hade lite svårt för är dock det faktum att stora delar av boken handlar om att ta sig från punkt A till punkt B, något som aldrig riktigt fallit mig i smaken, samt att vissa aspekter i bokens slut var något förvirrande. Men i det stora hela så gillade jag boken och dess flyt och den var därtill riktigt snabbläst.

Mitt betyg 
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...