lördag 10 mars 2018

Bookmoji challenge | del 1

För ca 2 veckor sedan bad jag mina instagramföljare om hjälp, detta genom att be dem att kommentera med olika emojis i mitt inlägg för att jag på så vis skulle kunna göra Bookmoji challenge. Vilken går ut på att man försöker hitta böcker som påminner en om en specifik emoji. Och mina följare levererade alltså och idag har det blivit dags att göra just den utmaningen! Det var glädjande nog väldigt många som ville hjälpa mig och jag har därför valt att dela upp den här utmaningen i flera delar. Det gick tyvärr inte att hitta alla emojis med exakt det utseendet som jag fick skickat till mig, men jag har försökt ta dem som var så nära som möjligt.

1.Hund-emoji
Jag hade egentligen två alternativ för just den här emojin, men valet föll slutligen på The Unexpected everything av Morgan Matson, då dess omslag är fullt med hundar och då huvudkaraktären även råkar vara en så kallad "dogwalker". Vilket naturligtvis leder till en hel del galna eskapader.




 
2.En äldre dam-emoji
Eftersom att jag precis läste boken Hemmet av Mats Strandberg där största delen av handlingen utspelar sig på demensboendet Tallskuggan, så fick det bli just den boken då vi stöter på en massa härliga individer därav flertalet av dem råkar vara just äldre damer.



3. Teatermasker
På den här emojin hade jag egentligen två alternativ men valet föll slutligen på Foolish hearts av Emma Mills då delar av handlingen kretsar kring just teater och därtill även skoluppsättningen av A Midsummer night's dream av William Shakespeare.




4.Katt-emoji
När valet sedan föll på en katt-emoji så blev valet ganska enkelt och jag tror nog att ni alla vet vilken serie i alla fall som valet föll på. Men själva bokvalet blev Ut i det vilda av Erin Hunter vilket är bok ett i serien Warriors: Första profetian. Valet föll på just den här serien då den handlar om diverse kattklaner som slåss för sin överlevnad.


 

5. Robot-emoji
Även på den här emojin kunde jag komma på flera olika svar, men valet föll slutligen på The Diabolic av S.J Kincaid. Detta då boken handlar om diaboler (som är som en mer mänsklig version av en robot) och även robotar.




Jag utmanar Jamie från Bokugglor och Siri från Sizzen till att göra den här utmaningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...