torsdag 23 april 2015

Recension av The Selection

Originaltitel: The Selection
Författare: Kiera Cass
Antal sidor: 327
Serie: The Selection, bok 1 av 4
En översättning av Adlibris Beskrivning 
För trettiofem flickor, är the Selection en livs chans. Möjligheten att fly livet som är konstruerat för dem sedan födseln. Att svepas med i en värld av glittrande klänningaroch ovärderliga juveler. Att leva i ett palats och tävla om vackra prins Maxons hjärta.

Men för America Singer, är det en mardröm. Det betyder att hon måste vända ryggen tillsin hemliga kärlek Aspen, som är ett från ett kast under henne. America lämnar sitt hemför att konkurrera om en krona hon inte ens vill ha. Och bo i ett palats som ständigthotas av våldsamma rebellattacker.

Då America möter Prins Maxon börjar hon ifrågasätta alla planer hon gjort för sig själv -och inser att det liv hon alltid drömt om kanske inte går att jämföra med en framtid som hon aldrig trott att hon kunde få.
Mina åsikter
När jag beställde den är boken från Adlibris så förväntade jag mig nästan från början att den inte skulle vara något för mig. Anledningen till att jag köpte den var för att en kompis på goodreads (finns länk till min sida länge ner på bloggen) hade älskat den jättemycket när hon hade läst den och hon skrev om hur bra hon tyckte att den var. Så jag bestämde mig för att ge boken en chans. Det är jag glad för att jag gjorde då jag fullkomligt ÄLSKADE DEN!!! Jag ville inte lägga ifrån mig boken även om klockan var mycket eller om tentor och plugg inför körkortet väntade på mig. Jag kunde inte sluta tänka på boken när jag faktiskt lagt ifrån mig den. Boken var inte alls som jag väntat mig, den fick mig att skratta, klaga, sucka, samt heja på America. Det enda som man egentligen kan klaga på i den här boken är att så många karaktärer har sådana töntiga namn så som America, Aspen, Tuesday och Tiny. Och det faktum att man önskade att boken aldrig skulle ta slut. Kiera Cass har verkligen lyckats beskriva America på ett sätt som gör att man omedelbart tycker om henne och vill att allt skall gå bra för henne. Inom 20 sidor var jag fast och jag kan inte sluta längta efter att läsa de resterande 3 böckerna i serien. SÅ läsvärd! Se till att ge den en chans även om du tror att det inte är din typ av bok, för den kommer att överraska dig.
Mitt betyg
Solklart 5/5 stjärnor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...