torsdag 25 juni 2015

Italien 2015

14:e-21 juni var jag med min familj i Italien, anledningen till detta var för att min pappa under den veckan skulle fylla 60 och vi ville därför fira lite extra genom att åka utomlands tillsammans. Vi var en dag i Rom och resten av veckan spenderade vi i en kuststad som heter Anzio och som ligger ca 1 timme och 15 mins bilfärd från Rom. 
Här kommer lite bilder från semestern: 
Det här är lite bilder från den dagen vi spenderade i Rom. Längst upp i vänstra hörnet ser vi Konstantinbågen. De två bilderna längst till höger såväl den övre som den undre bilden är av Colosseum. Längst ner till vänster ser vi en kyrka som jag faktiskt inte vet namnet på.

Det blev en hel del djur på den här semestern faktiskt. Vi hyrde en lägenhet i Anzio där vi bodde hela veckan och vår lägenhet låg då på den översta våningen (det fanns tre). Grannarna på första våningen hade en stor vildvuxen trädgård och de hade MINST 10 katter varav fyra var kattungar som inte kan ha varit speciellt gamla. Så dom stod man ju såklart och suktade efter en hel del. Medan vi var i Anzio så varierade värmen mellan 24-29 grader vilket var ungefär lagom. Detta ledde naturligtvis till att det blev en hel del badande och solande och sen så blev det ju självklart en hel del god mat under resans gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...