lördag 4 juli 2015

Recension av Allt och lite till

Originaltitel: The Moon and More
Författare: Sarah Dessen
Antal sidor: 431
Goodreads beskrivning
Luke är verkligen den perfekta pojkvännen. Snäll, snygg och pålitlig. Emaline och han har varit tillsammans i flera år och deras förhållande är helt perfekt. Eller? Sommaren efter high school börjar Emaline ifrågasätta allting. Räcker livet i den trygga småstaden Colby och en framtid med Luke, eller vill hon ha mer? Ska hon satsa på en riktigt bra utbildning och en lysande karriär, som hennes pappa vill? Och när den spännande New York-killen Theo dyker upp i Colby för att arbeta med en dokumentärfilm ställs allting på sin spets.
Mina åsikter
Dessens bok handlar som vanligt om en tonårsromans som ställs inför en massa olika problem. Det här är inte en av mina favorit-Dessen-böcker men den är helt klart godkänd. Perfekt bok att läsa på stranden helt enkelt. Jag fastnade fort i bokens handling och kände med bokens olika karaktärer, vilket är ett ypperligt bevis på att även Dessens mindre bra böcker har en väldigt hög lägsta-nivå. Även fast jag väldigt fort kom in i boken och så, så upplevde jag att något saknades för att boken skulle komma upp till de lite högre betygen. Jag gick så att säga och väntade på något som aldrig riktigt infann sig den här gången. Men jag anser ändå att den här boken är helt klart läsvärd. Vill man läsa några av Dessens bästa böcker så skall man definitivt se till att läsa Along for the ride och The Truth about forever, definitivt böcker i toppklass om man säger så.
Mitt betyg

Den här boken får 3 av 5 stjärnor av mig, då jag inte riktigt kände att den levde upp till mina förväntningar då Dessen brukar hålla en något högre nivå, dock så fastnade man ändå i boken och jag upplevde den aldrig som långdragen eller liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...