fredag 31 juli 2015

Summering av Juli månad



Det här är de böckerna jag läste ut under juli månad. Det blev alltså åtta böcker den här månaden, vilket jag tycker är ett helt okej antal även om jag just nu ligger 6 böcker efter i min Goodreads utmaning, vilket suger, men jag fortsätter att kämpa med det trots alla sena och långa pass på Liseberg.
Månadens hiss
Jag har läst så himla många bra böcker den här månaden så det är väldigt svårt att bara välja en. Men om jag ändå måste göra det så säger jag nog faktiskt Rövardotter skriver av Jackie Ferm och Ola Brising, den var riktigt, riktigt bra och man fastnade i den direkt. Ferm har verkligen återberättat hela sitt liv och man känner därför väldigt starkt med henne. Jag hade väldigt länge velat läsa den boken, men det hade bara inte blivit av förrän nu och jag hoppas verkligen att ni andra tar er tid att läsa den också, för det är den värd.
Månadens diss

Egentligen var det ingen bok som var riktigt dålig den här månaden men man kan väl säga såhär: jag hade förväntat mig lite mer utav Elizabeth skriven av Lesley Pearse. Jag fastnade aldrig riktigt till 100% i den boken och jag blev något trött på att allting bara upprepades hela tiden fast på olika platser runt om i världen. Jag kan även nämna Kristina Ohlssons bok Paradisoffer, en bok som jag tyckte hade en bra idé till en handling, men att själva utförandet kanske inte riktigt räckte hela vägen fram. Jag upplevde det stundtals som om att utredningen bara stod och stampade på samma ställe, något som gjorde att boken fick en del långdragna partier. Jag kommer dock att fortsätta läsa böcker av båda dessa författare för jag vet att dem är riktigt jädra bra annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...