tisdag 18 augusti 2015

Recension av Visning pågår

Författare: Sofie Sarenbrant
Boktyp: Pappersform, pocket
Antal sidor: 398
Serie: Emma Sköld, bok 3 av 4
Goodreads beskrivning
Morgonen efter en husvisning i Bromma hittas pappan död av sexåriga dottern Astrid. Inget tyder på inbrott och mordvapnet är en av familjens egna köksknivar. Det enda som talar för att någon utomstående kan vara inblandad är att Astrid påstår att en okänd man har klappat henne på kinden under natten.

Emma Sköld på Länskriminalpolisens våldssektion utreder fallet. Hon misstänker att mannens hustru kan ligga bakom dådet, men när fler mord sker i samband med husvisningar ställs allt på ända. Vad är det egentligen som pågår i det på ytan idylliska och välmående bostadsområdet? Och vad är kopplingen mellan offren?
Mina åsikter
Jag har inte tidigare läst något av Sarenbrant så jag visste inte så värst mycket om vilken klass hon höll eller på vilket sätt hon gillade att skriva sina böcker på, men åh vad positivt överraskad jag blev. Det här är egentligen bok 3 som handlar om Emma Sköld och jag har inte läst de föregående två, böckerna är fristående så det spelar inte så stor roll om vilken ordning man läser dem i, men man hade nog fått en annan känsla för karaktärerna om man hade känt dem bättre, så som man gjort om man börjar från början. Även om jag slängdes in såhär i början så fattade jag genast tycke för karaktärerna och deras intriger. Jag köpte boken igår eftermiddag, idag ca 24 timmar senare var boken utläst, den var minst sagt svår att lägga ifrån sig. Jag hade gärna velat läsa mer om själva fallet och lite mindre om Emma Skölds privatliv, men jag tycker ändå att författaren lyckades väva samman det hela på ett helt klart nöjsamt sätt. Jag kan definitivt rekommendera den här boken och jag tänker helt klart se till att läsa de två föregående böckerna om Emma Sköld såväl som den fjärde boken, samt de två andra deckarna som Sarenbrant har skrivit.
Mitt betyg
Jag fastnade direkt i den här boken, men lite för mycket om Emma Skölds privatliv, samt att jag klurade ut fallet mycket snabbare än poliserna gör så att boken får 4 av 5 stjärnor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...