torsdag 9 juni 2016

Så sjukt svårt att lägga ifrån sig?

Har ni någonsin varit så inne i en bok att ni inte ens slutar att läsa när ni går av bussen/skall gå till bussen eller liknande? Jo, för någon vecka sedan så var jag så inne i Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant att jag fortsatte att läsa när jag gick av bussen. Och det gick superbra även om jag skulle gå upp för den backen som leder upp till mitt hus, en backe som går typ rätt upp, men ah. Det gick i alla fall bra tills dess att det helt plötsligt började regna (det var en supervarm dag ca. 25 grader) och jag märkte att det kom några vattendroppar i min bok och tänker direkt: Jag hinner nog hem innan himlen öppnar sig och jag bara fortsätter att gå med näsan i boken. Poängen var ju den att det inte alls regnade utan att min granne hade satt ut vattenspridaren och hade satt den lite för långt ut på berget så att när jag gick förbi så fick jag vatten på mig! Alltså kan böcker vara så spännande att man inte ens kan tänka rationellt (det var klarblå himmel).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...