måndag 4 juli 2016

20 snabba om sommaren

Hittade dessa frågor hos Johannas Deckarhörna, det hela går alltså ut på att  Tänka snabbt när man svarar på frågor om sommaren och sommarläsning. Feta dina svar och motivera gärna!

Väljer du …
strut eller bägare? Älskar verkligen en bägare fylld med päronglass.

rosévin eller bubbel? Dricker knappt alls och när det väl blir något så blir det oftast cider, men bubbel är helt klart bättre än rosévin.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Eftersom att jag jobbar på Liseberg så hör jag Lotta på Liseberg ofrivilligt varje måndag i ca. 5 timmar eller så. Men man får ju hålla sig till hemmaplan ändå.

hav eller sjö? Jag badar i princip bara i havet så det får bli mitt svar.

pocket eller e-bok? Även om jag har en läsplatta fylld till bredden med e-böcker så kan jag inte låta bli att föredra pappersböcker.

deckare eller feelgood? Jag läser alltid bok efter humor, så sådana här frågor är alltid sjukt svåra att svara på. Dock så har det ju blivit en del deckare på sistone, definitivt fler än feelgood.

fotbolls-EM eller OS? Jag orkar verkligen aldrig kolla på fotboll, det är verkligen inte min sport ALLS. Medan jag ÄLSKAR handboll (då jag spelade det förut), vilket är en av sporterna som är med i OS.

tegelstenar eller tunnisar? Brukar tycka att den bok på ca. 300 sidor är lagom. För tjock bok och jag blir lätt oinspirerad till att läsa den. För tunn och jag får för mig att boken inte kommer att få med alla viktiga detaljer.

Livet efter dig eller Independence Day 2? Livet efter dig helt klart! Älskade verkligen boken och ser fram emot att se filmen.

Zlatan eller Ronaldo? Asså... får man välja ingen? Gillar verkligen inte fotboll, men samtidigt så får man väl kanske välja Zlatan då många verkar tycka att han är Sveriges fotbollskung.

sol eller skugga? Det är alltid skönt när solen lyser, men man ser inte så himla bra när man försöker läsa om man har solen rätt i ansiktet så därför får det bli skuggan.

film eller tv-serie? Jag brukar bli för rastlös för att sitta och titta på filmer, speciellt om jag sitter här hemma och kollar själv. Medan tv-serier brukar jag finna mer intressanta, framför allt är varje avsnitt mycket kortare än en film.

blåbär eller hallon? Hade hallonbuskar på min tomt när jag var liten och fortfarande bodde i Västerås, så hallon får det bli.

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Brukar inte lyssna speciellt mycket på Bruce Springsteen, men jag klarar verkligen inte av Håkan Hellström, så Bruce Springsteen får det bli.

originalpocket eller filmomslag? Filmomslag är ju alltid väldigt fina, men originalomslagen brukar matcha berättelsen mycket bättre. Det var så den var menad att se ut.

nytt eller gammalt? Min favoritbok är ju Jane Eyre, så gammalt. Men samtidigt så finns det så himla många nya superbra böcker så jag får faktiskt välja både och här.

slalomläsning eller en i taget? Jag försöker alltid att bara läsa en i taget, men vi vet allihopa hur "bra" det går.

Facebook eller Instagram? Älskar verkligen att sitta och bläddra på instagram och se vad alla människor lägger upp för bilder, speciellt när det kommer till bokbilder.

skratta eller gråta? Skratta är alltid bättre än gråta, plus att jag inte brukar gråta speciellt ofta åt t.ex. filmer och böcker.

getingar eller myggor? Getingar helt klart för dem brukar lämna en i fred. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...