torsdag 11 augusti 2016

Recension av Mordet i Prästgården

Författare: Agatha Christie
Antal sidor: 195
Serie: Miss Marple, bok 1 av 13
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Överste Protheroe hittas skjuten till döds i en prästkammare. Bara några timmar tidigare hade kyrkans präst uttryckt sin ovilja gentemot översten. Men Miss Marple upptäcker snart att inte bara prästen utan hela byn verkar ha haft skäl att mörda överste Protheroe.

Mina åsikter
Det är alltid lika roligt att läsa Agatha Christies böcker och försöka lista ut vem det är som är mördaren. Jag gillar karaktären Miss Marple väldigt mycket då hon är den gamla tanten som vet allt om alla hela tiden och hon avslöjar alltid så lite om det hon vet. Det vill säga fram tills dess att polisen står handfallna och att hon då känner att hon faktiskt behöver ingripa och löser då naturligtvis alla fall lätt som en plätt. Just det här fallet var väldigt klurigt, man tror att man har kommit på vem mördaren är, men så har man naturligtvis helt fel. Ett riktigt klurigt fall med andra ord. Det var också mycket intressant att prästen i denna bok fick ta en sådan stor plats i utredningen och att alla kände att de skulle berätta allt de hade sett och iakttagit för honom. Jag ser helt klart fram emot att läsa resterande Miss Marple-böcker.

Mitt betyg
Boken får 3,5 och 5 stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...