onsdag 7 september 2016

Läser just nu #10

Fick sån himla stor lust att börja läsa denna bok efter att ha läst så många positiva recensioner och kommentarer om den. Vilket naturligtvis ledde till att jag började läsa den.. Har inte kommit superlångt ännu men känner redan att jag dras med i berättelsen och vill få reda på vad som kommer att hända härnäst.

Goodreads beskrivning 
Du, bara är en romantisk och hjärteknipande historia om sextonåriga John som blir kär i den två år äldre Frank. Frank är oturligt nog redan är tingad av Johns storasyster Caroline. Och Caroline är van att få som hon vill. John är van att backa, men det tänker han inte göra nu. Dessutom har Frank en egen vilja. Och ett krossat hjärta i bagaget, vilket krånglar till saker.
Det handlar också om en bästis, ett båthus, en pappershandel, ett hustak med utsikt över hela Uppsala, Nick Drake, Räddaren i nöden, tusen papperstranor och trädgårdsrosor från Svartbäcken. Och så en hel del sex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...