tisdag 20 september 2016

Läsplan- vecka 38

Den här veckan så kommer jag mest fokusera på att läsa klart de påbörjade böcker jag har. Det vill säga: Doktor Glas av Hjalmar Söderberg, Vassa föremål av Gillian Flynn, men även försöka se till att komma någon vart med Villette av Charlotte Brontë. Sen får vi se om jag kanske även börjar läsa på En välbevarad hemlighet av Kate Morton och Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av E. Lockhart. Två böcker jag varit väldigt taggad på att läsa på sistone. Sen så måste jag faktiskt ändå läsa ut Frankie-boken snart då lånetiden snart är över och man aldrig riktigt vet om det kommer gå att förlänga lånetiden eller inte. Förrän man försöker that is (nackdelen med att bo i en storstad). Men efter att ha bestämt mig för den här läsplanen så känner jag faktiskt att jag är taggad på att läsa dessa böcker, även om det faktiskt kommer att innebära ett väldans parallelläsande. Men en sak i sänder, få tillbaka läsviljan först, dra ner på parallelläsandet sen. Jag har dock som sagt salstenta på fredag så vi får se hur mycket läsande som blir av, men jag hoppas i alla fall på att få en hel del läst till helgen.

2 kommentarer:

  1. Doktor glas var det länge sedan jag läste. Borde läsa om både den och andra böcker av Söderberg.

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...