Recension av Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies

Författare: J.K Rowling
Antal sidor: 75
Serie: Pottermore Presents, bok 1 av 3
Finns hos: Bokus

En översättning av Goodreads beskrivning
"Minerva var den romerska gudinnan av krigare och visdom. William McGonagall firas som den värsta poet i brittisk historia. Det var något oemotståndlig för mig om hans namn, och tanken att en sådan lysande kvinna kan vara en avlägsen släkting till buffoonish McGonagall "-. J.K. rowling Pottermore presenterar är en samling av J.K. Rowling författarskap: kort läser ursprungligen med på pottermore.com med några exklusiva nya tillägg. Dessa e-böcker, med att skriva curerad av Potter, tar dig bortom Harry Potter berättelser som J.K. Rowling avslöjar hennes inspiration, intrikata detaljer om karaktärernas liv och överraskningar från trollkarlsvärlden. Dessa berättelser om hjältemod, svårigheter och farliga hobbies profil två av Harry Potter berättelser "mest modiga och ikoniska tecken: Minerva McGonagall och Remus Lupin. J.K. Rowling ger oss också en titt bakom stängda gardiner av Sibylla Trelawney liv, och du kommer att stöta på den hänsynslösa, magiska-fä älskande Silvanus Kettleburn längs vägen.

Som den Harry Potter-nörd jag är så tyckte jag att det var jättekul att få läsa och ta del av denna korta bok. Man får lära sig mer om McGonagall, Trelawneys och Kettleburns barndomar, hur de hamnade på Hogwarts, hur man blir en animagus och varulv, med mera. Vem hade kunnat veta att det var så extremt svårt och att det tog så himla lång tid att bli en animagus? (även om det hintats om det i Harry Potter-böckerna), men om man läser den här boken så får man reda på allt det och lite till. Tycker att det var synd att J.K Rowlings tankar resulterade i en så himla kort bok, jag hade gärna sett att den varit längre. Men man tager vad man haver här i världen. Jag skulle definitivt säga att man bör läsa den här boken om man gillar Harry Potter. Den här boken fördjupar och utvecklar ens kunskap som man tidigare haft om dessa karaktärer och det får en att inse varför de handlade som de gjorde i vissa situationer. Och man blir helt klart taggad på att läsa om Harry Potter- serien från början.