torsdag 17 november 2016

Påfyllning i bokhyllan


För ca. 2 veckor sedan fick jag en förfrågan från Bokfabriken om jag ville ha ett recensionsexemplar av denna bok. Vilket jag naturligtvis ville då den verkar vara superspännande. Och nu har jag alltså äntligen fått hem den. Jag har märkt att det är en väldans massa bokbloggare som fått hem den här boken nu, så det skall bli kul att få reda på vad alla tycker om den. Om vi står enade i omdömet om den eller om vi alla tycker olika. Sånt är alltid kul att få reda på. 

Adlibris beskrivning
Två självmordsbombare. Samma klockslag, olika huvudstäder. En ung svensk hittas mördad på ett hotellrum i Manila. Finns det ett samband?

Somalia, Afghanistan, Irak, Sydamerika. Den före detta legosoldaten Jakob Nilsson har levt sitt yrkesliv på några av jordens farligaste platser. Nu har han flyttat hem till Sverige och försöker finna sig till rätta på ett tryggt kontorsjobb som säkerhetskonsult. Jobbet får dagarna att gå, men Jakob kämpar mot både vardagens tristess och det självförakt hans livsval har orsakat. En gång i tiden levde han ett vanligt svenssonliv i Stockholm men de långa perioderna utomlands trasade sönder familjen. Hans vuxne son Pontus vill inte längre veta av honom.

Ett telefonsamtal förändrar plötsligt allt och snart sitter Jakob på ett flyg till Manila. Där möter han ett Filippinerna långt bortom kritvita stränder och femstjärniga hotell. En värld präglad av fattigdom, korruption och religiös extremism. Där ett människoliv inte är värt någonting. En värld som hans son tydligen blivit en del av. En värld som Jakob alltför väl känner igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...