måndag 14 november 2016

Recension av Hollow City

Författare: Ransom Riggs
Antal sidor: 396
Serie: Miss Peregrine's peculiar children, bok 2 av 3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Efter att ha klarat sig från Miss Peregrines ö, flyr Jacob med sina nya vänner till den märkliga staden London. Där träffar de en farlig galning som heter Caul. Han visar sig vara bror till Miss Peregrine och han är ute efter barnens krafter. Jacob är den enda som kan rädda sina vänner från en säker död. 

Mina åsikter
Precis som i första delen av serien så fortsätter man att förundras vad dessa barn kan åstadkomma med sina olika "krafter", det gör läsningen till mycket underhållande och spännande. Samt att det är kul att man äntligen får reda på hur/när barnen utvecklade dessa krafter. I den här boken så händer det hela tiden något och man får inte en tråkig stund i läsandet. Det är samtidigt väldigt kul att se karaktärerna utvecklas och växa till sig samtidigt som man får se Jacobs vänskap utvecklas i förhållande till de övriga barnen. I den här boken får vi precis som i den första boken ta del av en massa gamla mystiska foton. Men om jag får säga det själv så var bilderna i den här boken något mer obehagliga än i första boken. Det här var en alldeles underbar fortsättning i serien om Miss Peregrine's peculiar children, bara för att det var bok två i serien så var den alltså inte ett dugg sämre än ettan. Spänningen fortsätter och jag ser verkligen fram emot att läsa den avslutande delen i serien, nämligen Library of souls.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...