fredag 13 januari 2017

Helgens läsning- vecka 2

Precis som det brukar vara i tid till helgen så har min läsning hunnit ändras lite granna. I detta fall är det dock mer ett tillägg till det ursprungliga lässchemat, som ni för övrigt finner här: Veckans läsning- vecka 2. Jag har inte superlångt kvar i Heartless av Marissa Meyer, vilken jag räknar med att jag hinner läsa klart ikväll. Sedan kommer vi till mitt tillägg för helgen, jag har nämligen påbörjat läsningen av Wonder av R.J. Palacio, som minst sagt känns som om att det kommer bli en snabb läsning. Därför hoppas jag på att hinna läsa klart såväl Wonder som den bok jag ursprungligen tänkt läsa under helgen nämligen: Om hundra dagar skall jag dö så satans vacker att du vill följa med av Johanna Nilsson, detta innan helgen är slut.

Bokus beskrivning av Wonder
Tioårige August Pullman vet mycket väl att folk stirrar på honom. Trots att han gömmer sig bakom sin långa lugg och envist ser ned i marken känner han deras blickar och hör deras fniss och viskningar. Ingen trodde att August, eller Auggie som han kallas, skulle överleva sin födsel. Det gjorde han men hans ansikte blev dock helt deformerat och han har genomgått oräkneliga operationer. Det enda han önskar är att få vara som alla andra barn, men det är inte så lätt, när man inte ser ut som någon annan. Auggies föräldrar och hans syster Via har alltid stöttat honom och följt hans framsteg, men nu står dom inför något riktigt stort. Auggie kan inte längre hemundervisas utan det är dags för honom att börja femte klass i en närbelägen skola. Hur ska de andra barnen reagera? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...