söndag 15 januari 2017

Överraskning!

Igår när jag hämtade ut ett paket hos mitt ombud så fick jag minst sagt en överraskning! Jo jag hade nämligen fått två böcker utav Bonnier förlagen istället för två! Riktigt roligt med andra ord! Stolthet och fördom av Jane Austen har jag läst en gång tidigare för några år sedan så det skall bli intressant med en omläsning nu när jag är lite äldre och se vad jag tycker om den nu! Och Sanning och skvaller av Curtis Sittenfeld lät minst sagt intressant när jag läste dess sammanfattning, så dessa två böcker hoppas jag hinna läsa snart!

Bokus beskrivning av Stolthet och fördom
Berättelsen om hur Elizabeth Bennet och den svåråtkomlige mr Darcy på kringliga vägar kantade av förvecklingar och högmod långsamt närmar sig varandra hör till litteraturhistoriens verkliga höjdpunkter. Med sitt rika och engagerande persongalleri, sina vackra miljöer och med sin subtila humor har romanen inspirerat och fängslat otaliga läsare världen över och fortsätter att göra så.

Bokus beskrivning av Sanning och skvaller 
Familjen Bennet i amerikansk dokusåpa! Den hyllade Curtis Sittenfeld levererar här en modern version av Stolthet och fördom - lika delar Jane Austenhyllning som djärvt litterärt experiment. Sanning och skvaller är en lekfull, smart och underhållande saga för tvåtusentalet som tonsäkert tar sig an frågor om kön, klass, kärlek och familj och ja - stolthet och fördom. Mr Darcy, Chip Bingley och hela familjen Bennet har fått uppdaterade roller i denna nyskapande tolkning som flyttat Jane Austens engelska drama till ett nutida USA.Liz skriver för ett livsstilsmagasin och bor tillsammans med sin yogande syster Jane i New York. Men när deras far får hälsoproblem återvänder de till barndomshemmet i Cincinnati, och finner det stora Tudor-huset förfallet, och resten av familjen i en förvirrad röra. De yngsta systrarna Kitty och Lydia bryr sig mer om sina CrossFit-pass och Paleo-dieter än att skaffa jobb, och mellansystern Mary håller som bäst på med sin tredje magisterexamen och lämnar knappt sitt rum, med undantag för de mystiska tisdagsutflykterna som hon inte vill diskutera med någon. Mrs Bennet är lika neurotisk och påfrestande som alltid och försöker desperat hitta en lämplig giftaskandidat till Jane, vars fyrtioårsdag är i snabbt annalkande.Så gör Chip Bingley, den nyinflyttade snygge läkaren som varit med i senaste säsongen av dokusåpan Singel söker kärleken, entré. Chip fattar genast tycke för Jane, medan Liz inte alls finner kirurgen Fitzwilliam Darcy lika charmerande. Spelet kan börja

2 kommentarer:

  1. Läste Sanning och skvaller förra året på engelska och den var en av mina favoriter :) Hoppas du tycker om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra! Är riktigt taggad på att läsa den boken snart! :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...