tisdag 24 januari 2017

Så vacker!

Under the dustjacket


















Fick äntligen hem den bok jag beställde innan jag drog åt remmarna på min book buying ban. Och jag har hört att det här skall vara en väldigt bra och minst sagt känslosam läsning. Men inte visste jag att den dessutom skulle se så sjukt snygg ut också? ett mycket snyggt tillägg i min kära bokhylla med andra ord.

En översättning av goodreads beskrivning
När Adam Blake landar det bästa valbara någonsin under hans sista år, att jobba som en medhjälpare till skolans psykolog, tror han att han har det gjort. Visst, det betyder en hel del sittande, vilket inte är lätt för en kille med ADHD, men han kan inte klaga, eftersom han får tillbringa tid till att smsa alla sina vänner. Då läkaren ber honom att spåra upp den oroliga freshman som undviker henne, och Adam upptäcker att pojken är Julians fosterbror som han inte har sett på fem år. Adam är extatisk över att återförenas. Först verkar Julian som pojken han en gång kände. Han är fortfarande godhjärtad. Han skriver fortfarande berättelser och älskar bilderböcker avsedda för små barn. Men allt eftersom de tillbringar mer tid tillsammans, inser Adam att Julian har hemligheter, som vart han gömmer sig under mitten av dagen, och vad som verkligen händer i hans hus. Adam är fast besluten att hjälpa honom, men hans engagemang kan kosta både pojkarna livet ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...