torsdag 30 mars 2017

Filmrecension: Fantastic beasts and where to find them

Regissör: David Yates
Inspelsningsår: 2016
Skådespelare: Eddie Redmayne, Johnny Depp, Gemma Chan, Ezra Miller, mfl. 
Finns hos: Cdon.com

Cdon.coms beskrivning
New York, år 1926. Något mystiskt hotar att avslöja trollkarlsvärlden. När Newt Scamanders expedition för att undersöka och rädda magiska varelser börjar närma sig sitt slut, släpper mugglaren Jacob Kowalski av misstag lös några av varelserna. Räddningsuppdraget gör att det udda gänget hjältar hamnar på kollisionskurs med mörka makter.

Mina åsikter
Den här filmen var verkligen allt jag hoppats på och lite till! Eftersom att jag läst såväl "kursboksversionen" av denna, samt manuset så hade jag naturligtvis ett väldigt bra hum om hur allting skulle gå till i filmen, men det gjorde den inte mindre rolig att se för det. Det var så underbart att se allt spelas upp i filmformat, tack vare superbra och definitivt rätt skådisar i rätt roller. Eddie Redmayne var helt underbar, lagom blyg och awkward, men han kunde ändå ta tjuren vid hornen när det behövdes och hans karaktär och scener tillsammans med Nifflern, var bara för roliga och underbara. Sen så får vi ju naturligtvis inte glömma Jacob Kowalski, som blev framställd på precis rätt sätt och som man definitivt inte kunde låta bli att älska så fort man såg honom. Hans scener tillsammans med Newt, vilka helt rätt fick ta stor plats gjorde verkligen filmen till det den var. Det var underbart att vara tillbaka i Harry Potter-världen igen, men denna film fick mig definitivt att undra hur de tänkte att denna världuppbyggnad passar ihop med den som finns i Harry Potter-filmerna/böckerna, kändes som att vissa händelser och trollformler hade varit väldigt aktuella och användbara i Harry Potter, så det kändes lite skumt, men det var ändå J.K Rowling som skrev filmmanuset, så jag räknar med att hon får övergången mellan sista Fantastic beasts filmen och Harry Potter-filmerna (som utspelar sig mycket senare) att bli snygg och välgjord.

2 kommentarer:

  1. Filmen var så otroligt bra. Håller med fullständigt om att valet av skådespelare var helt perfekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att du gillade den! Ja!! Det var änna en massa riktiga fullträffar! :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...