tisdag 25 april 2017

The Intimidating TBR book tag

1. A book on your TBR pile that you haven't finished
Sophies val av William Styron, jag hade inte alls koll på att boken inte var skriven ur Sophies perspektiv utan en mans perspektiv som träffar Sophie efter ett tag. Jag hann därför lite drygt 100 sidor in i boken, innan jag kände för att läsa något annat. Vill gärna ge den här boken en till chans dock.

2. A book you just haven't had the time to read
Winger av Andrew Smith, jag har haft den här boken sen oktober 2016 och jag har fortfarande inte hunnit läsa den! Jag älskar böcker som handlar om internatskolor, men det har tyvärr bara inte blivit av.

3. A book you haven't read because it's a sequel
Wayfarer av Alexandra Bracken, det är för att jag ännu inte hunnit läsa Passenger.


4. A book you haven't read because it's brand new
Något du inte vet att jag vet av Bergitta Bergin, fick detta recensionsexemplar för någon vecka eller två sedan och jag har bar inte hunnit läsa den ännu.


5. A book by an author you read previously but didn't really like
Shatter me by Tahereh Mafi, jag gillade verkligen inte den boken, tyckte den var alldeles för förutsägbar, så jag tänker inte fortsätta med serien heller.

6. A book on your TBR pile that your just not in the mood to read
Nyckeln till sanningen av Nora Roberts, jag gillade verkligen inte en första boken i denna serie, så jag ser inte heller fram emot att läsa den här boken som är bok två.

8. A book on your TBR you bought because of the cover 
The Winner´s curse av Marie Rutkoski, ett av de fåtal bokomslag där en tjej i klänning
faktiskt fungerar!

7. A book on your TBR pile that you haven't read because it's enormous
Outlander av Diana Gabaldon, den är 863 sidor lång och varje bok i serien blir bara längre och längre. Har endast läst de 43 första sidorna och jag gillade vad jag läste, men kände att min TBR-hög (som ligger på 96 olästa fysiska böcker) var alldeles för stor för att jag skulle vilja lägga ner den tiden på en enda bok just då. Vill gärna hinna läsa den i år dock.

9. The book on your TBR you find the most intimidating 
Har egentligen tre stycken Lesley Pearse böcker som svar på den här frågan. Det är böckerna Charlie, Rosie och Tara, som allihopa är enorma! Jag brukar verkligen gilla Lesley Pearses böcker då hon är en av mina favoritförfattare, men jisses vad man blir avskräckt av sådana bjässar...

Är du sugen på att få mer utförliga svar på frågorna? Se då min booktubevideo-version av denna boktagg, videon finner du här: The intimidating TBR book tag 

2 kommentarer:

  1. Åh jag älskar Winger!! Blev helt knockad av den när den kom ut för några år sen. Rekommenderas starkt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt! Får kanske se till att få den läst i juni då :D

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...