lördag 23 december 2017

24 hour read-a-thon | Wrap up

Den 21 december kl 19.00 till den 22 december 18.59 valde jag och Jamie från Bokugglor att köra lite av en läs-a-lot, där målet var att läsa så mycket som man bara kunde under 24 timmar. Om ni såg min TBR för dessa 24:a timmar så vet ni att jag hade som mål att läsa ut åtminstone tre böcker och därefter läsa så många sidor jag bara kunde hinna med. De tre böcker jag hade som mål att läsa ut var: A Christmas carol av Charles Dickens, Alice's adventures in Wonderland skriven av Lewis Carroll och sist men inte minst För oss är natten ljus av Christoffer Holst. Jag är riktigt nöjd över det faktum att jag läste ut samtliga av de tre böcker jag sagt att jag skulle läsa.

Sen så läste jag även en del ur andra böcker som jag redan hade påbörjat innan läs-a-loten. Och en bok som jag började läsa under de 24:a timmarna vi höll på. Jag hade sedan några dagar innan börjat läsa The Sword of summer skriven av Rick Riordan och jag kämpade för att hinna läsa ut den innan läs-a-loten började, men jag hann alltså inte det, därav fick de sista 22 sidorna i boken räknas med. Jag läste även de 200 sidorna som jag hade kvar av These broken stars skriven av Meagan Spooner och Amie Kaufman. Sist men inte minst så hann jag även läsa 14 sidor i Ruin and Rising av Leigh Bardugo, vilket alltså var den enda boken jag påbörjade som jag inte hann avsluta.
 
Antalet böcker som påbörjades och avslutades under läs-a-loten: 3 st
Totalt antal utlästa böcker: 5 st
Antal utlästa klassiker: 2 st
Antal utlästa böcker på svenska: 1 st
Antal utlästa böcker på engelska: 4 st
Totalt antal lästa sidor: 731

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...