söndag 17 december 2017

Recension av Lucky in love

Antal sidor: 337
Finns hos: AdlibrisBokus

Kan inte köpa mig kärlek ...
Maddie är inte impulsiv. För henne handlar allt om hårt arbete och hon planerar framåt. Men en natt, på ett infall köper hon en lotterbiljett. Och sedan till hennes förvåning- Hon vinner! I en blixt är Maddies liv oigenkännligt. Ingen mer stress om college stipendier. Plötsligt pratar hon om att hyra en båt. Att vara i rampljuset i skolan är kul ... tills rykten börjar flyga, och slumpmässiga människor frågar henne om lån. Nu är Maddie inte säker på vem hon kan lita på. Med undantag för Seth Nguyen, hennes roliga, charmiga kollega på det lokala zoot. Seth verkar inte medveten om Maddie stora nyheter. Och av någon anledning vill hon inte berätta för honom. Men vad händer om han lär sig hennes hemlighet?

Det är omöjligt att inte gilla Kasie Wests böcker, då hon skriver fram sina berättelser på ett oerhört fint sätt, samt att hennes karaktärer alltid är väldigt lättomtyckta. Även i denna bok får vi ta del av Wests utomordentliga miljö-och karaktärsbeskrivningar vilket gör det väldigt lätt att skapa sig egna bilder av hur allting ser ut. Det jag gillade lite mindre med den här boken var det faktum att Maddie stundtals var väldigt naiv och att hon verkligen slängde pengar åt höger och vänster, vilket på något sätt gjorde mig väldigt stressad när jag läste boken. Dock kan det vara bra att veta att Maddie lär sig, utvecklas och förändras under bokens gång. Men i övrigt så älskade jag att läsa om Maddie och hennes kompis Seth som är hur härlig som helst och de har en sån himla stark kemi, vilket gör att man inte kan göra annat än att heja på dem.