måndag 18 december 2017

Veckans läsning- Vecka 51


Jag började läsa The Sword of summer av Rick Riordan i morse, vilket är bok ett i serien Magnus Chase and the gods of Asgard. I skrivande stund har jag hunnit läsa 182 sidor i den och det känns verkligen som om att det här kommer bli boken som får mig att komma ur min reading slump! Jag har fallit pladask för Magnus Chase, som är hur rolig och underhållande som helst och det faktum att han till en början inte är speciellt bra på att slåss, men jag känner på mig att en rejäl karaktärsutveckling finns i hans framtid. Det var länge sedan jag bara suttit ner och läst så långt i en bok på en enda dag och fler sidor lär det bli innan det är dags att sova. Jag planerar därefter att kasta mig rätt in i bok två i serien som är The Hammer of Thor. Utöver det ska jag även fortsätta läsa These Broken stars skriven av Amie Kaufman och Meagan Spooner, vilket är den bok som jag och Jamie från Bokugglor fortfarande läser tillsammans. Jag hoppas även på att komma en bit i Our Dark duet, skriven av Victoria Schwab, som jag känner har hamnat lite i skymundan då jag inte riktigt har fått något läst i den även fast den varit med på flera av mina vecko-TBRS. Men denna veckan är det alltså den som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...